Poniedziałek, 28 listopada 2022

Loga, nazwy i lokalizacja

1 października 2022

Chociaż zawsze należy dążyć do tego, aby firma była znana ze swojej reputacji, zawsze będzie można przyciągnąć nowych klientów zarówno poprzez budowanie marki, jak i lokalizację. Możesz mieć najlepszy produkt na rynku, ale jeśli nie możesz stworzyć pierwszego połączenia z docelowymi odbiorcami, prawdopodobnie nigdy nie będziesz miał szansy sprzedać go im. Dlatego należy poświęcić czas na opracowanie wizerunku i brandingu.

Branding

Może być kuszące, aby stworzyć logo firmy i ogólny branding poprzez bazgroły na odwrocie koperty i nadzieję, że to będzie wystarczająco dobre. Jeśli nie masz naturalnego talentu do projektowania marki, raczej nie uda Ci się stworzyć w ten sposób przyciągającej wzrok marki. Ponieważ jest to Twój pomysł, prawdopodobnie jesteś osobą, która najlepiej potrafi stworzyć logo reprezentujące Twoją firmę. Poświęć trochę czasu na zastanowienie się nad schematami kolorów, kształtami, czy chcesz mieć bezpośrednie powiązania z produktem itp. Wymyśl kilka opcji, a następnie zapoznaj się z opiniami innych osób na temat swoich pomysłów, ponieważ często to, co uważasz za najlepsze, niekoniecznie jest preferowane przez większość.

Dużą częścią brandingu będzie nazwa Twojej firmy. Może to być, lub nie, część logo, ale powinno to być coś, co odzwierciedla charakter Twojej firmy. Nie musisz decydować o nazwie swojej firmy sam, istnieje wiele porad dostępnych na temat tego, jak przejść do wyboru właściwej nazwy firmy.

Gdzie ulokować swoją firmę

Podobnie jak w przypadku brandingu, najlepsze miejsce na lokalizację firmy będzie zależało od tego, co sprzedajesz. Niektóre firmy są najlepiej zlokalizowane w sklepie przy ulicy, inne w formacie mobilnym, jak np. hydraulicy, a jeszcze inne najlepiej nadają się do zlokalizowania całkowicie online.

Istnieje wiele obszarów, które trzeba będzie rozważyć, aby wybrać właściwą lokalizację i format firmy, który będzie obejmował rodzaj produktu lub usługi, którą zamierzasz oferować, rynek i konkurencję w okolicy, dostawców, których możesz potrzebować i wszelkie koszty wynajmu pomieszczeń. Również w tym przypadku dostępne są porady, jak rozpoznać wszystkie dostępne opcje i jak następnie wybrać tę, która da Ci największe szanse na sukces.

Jak czytamy na blogu iGoStartup.